Saturday, November 26, 2011

hijrah


Salam maal hijrah tuk semua muslimin n muslimat walau di mana jua anda berada..alhamdulilah 1432 hijrah berlalu dengan begitu pantas n ofcourse full with His bless n love. n last year, aku da berhijrah dari malaysia ke moscow..hijrah hati je belom lagi,, =="
Sempena tahun Hijrah 1433 nie,, tentu la kite akan pasang hajat baru kan. N aku pun da list down hajat-hajat aku. n syukur sangat-sangat cuz most of hajat n doa aku yang last year punye termakbul.. I think He loves me so much..alhamdulilah kan..

Untuk tahun 1433 H nie,, hopefully berlaku la satu perhijrahan yang lagi baik dari tahun-tahun sebelumnya.. yeah,, not too drastic but slow2 la kan..aku nak buat something that gonna make mom happy instead of worrying about me..then to kick out all the bad habits
aku nak ~
1) stop judging people before i listen to their stories
2) stop giving a shit about them
3) stop being selfish when comes to something that i crave for..(nafsu)
4) stop worrying about life ( insyallah life will go easy on me)
5) perbetulkan nawaitu dalam semua perkara
6) hati-hati hatiku ( yang nie aku tak yakin sikit..)
7) cari ilmu sampai liang lahad...(baru belajar anat da tension) = =
8) stop jealous to everyone who smile all the time..
9) nak senyum cam kerang busuk kat semua orang..NAK BUAT JUGAK..

..n then create new memories in my green book.. like build up giant snow man ke, play ski in PE class, n p kat semua line metro.. nak bunuh semut kat sini.. nak buat kari mamat pure from india..(gonna learn from hasif la).. nak shopping sampai muntah.. nak transit kat korea..(berangan)..nak tibai sape-sape yang curi karty aku..(burn 2500 rub aku).. nak masak tuk satu pushkin (nie biler duit dalam bank berkepala 9 lagi,, means lambat lagi la)

yeah,, i want to do something stupid n super duper awesome things.. n lastly nak jadi His full time lover..insyallah..usaha, n tawakal.. kalau korang boleh buat,, mesti aku pun boleh kan..

n aku suke dengar quotes nie,,

here i am,
here i stand,
to be someone for you..
God

p/s: aku tak pernah be someone to anyone or anything..
and because of that i am parts of you, you n you..




salam sayang n maal hijrah dari saya...

1 comment: